Portes obertes i ludoteca arqueològica

Per aquest mes de juny hem preparat una jornada en la qual, a més de visitar el museu, us oferirem una ludoteca arqueològica en la qual disposarem de propostes per a totes les edats.
Malgrat l’ampliació d’aforament que ens permeten fer les noves restriccions, cal reservar plaça de manera prèvia. Us esperem diumenge 27 de juny de 10h a 13h.

Campanya de restauració conclosa

Resultat 9ª campanya de conservació i restauració (maig 2021)

Us presentem els resultats de la intervenció de conservació i restauració que hem realitzat al jaciment de Son Fornés aquest mes de maig de 2021. A banda de revisar el poblat de manera general, hem intervingut de manera específica al Talaiot 3 (edifici reconvertit en santuari en època posttalaiòtica) i al tram de la murada posttalaiòtica de la zona L (concretament, a la cresta del mur). En aquesta intervenció, hem comptat novament amb l’equip de professionals de l’Equip de Restauració. Esperem que us agradi el resultat i que visiteu el poblat. Aquesta campanya ha estat possible gràcies al finançament del Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística del Consell de Mallorca, a través d’una de les seves línies de subvenció, així com de l’Ajuntament de Montuïri (sobretot en la neteja de vegetació), de la Brigada Municipal i de la Protecció Civil de Montuïri.

PORTES OBERTES JACIMENT

En el marc de la campanya de restauració, us informem que substituirem la jornada de portes obertes habitual del darrer diumenge de mes, per una visita guiada gratuïta al jaciment de Son Fornés, el diumenge 30 maig; una oportunitat única per conèixer de primera mà tots els detalls de la intervenció i veure’n els resultats.

DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS

En aquest mes de maig, se celebra el Dia Internacional dels Museus. Enguany us oferim una proposta ben interessant en la qual comptarem amb l’Associació de Varietats Locals de Mallorca, que realitzarem al museu el diumenge 16 de maig. Amb elles tornarem a les arrels i ens endinsarem dins la terra per parlar del passat i present del conreu de cereals a la nostra illa; descobrirem com es processava el cereal a la prehistòria de Mallorca, quines són les varietats locals que tenim, tastarem pans i molt més.
Recordeu que cal reservar plaça, ja que l’aforament és limitat.

CAMPANYA AL JACIMENT (Museu tancat)

VINE A VEURE’NS TREBALLAR!
La setmana del 3 de maig, us esperem al Jaciment de Son Fornés per si voleu veure en directe com es porten a terme les tasques de conservació i restauració que tenim programades al poblat. No us perdeu aquesta oportunitat de veure com fem feina de camps a professionals de la restauració arqueològica i a l’equip d’arqueòlogues del Museu Arqueològic de Son Fornés.
Us hi esperem de dilluns 3 a divendres 7 de maig de 8h a 14h*
(*aquesta setmana el museu romandrà tancat)