Història de les excavacions

Les excavacions al Jaciment de Son Fornés van començar l’any 1975.

Fou el mestre de l’escola pública de Montuïri Josep Sanz qui advertí a l’arqueòleg Vicenç Lull Santiago de l’existència de possibles arqueològiques al municipi.

Les excavacions començaren l’any 1975 havent-se realitzat fins a 15 campanyes d’excavacions.  Durant els més de 40 anys de recerca a Son Fornés han estat moltes les troballes i els objectes recuperats (molts dels quals s’han anat integrant a l’exposició permanent del museu), contribuint enormement a la producció científica sobre la prehistòria balear.

Totes les campanyes arqueològiques realitzades s’han fet sota la direcció científica de la Universitat Autònoma de Barcelona, per part del Grup de Recerca d’Arqueoecologia Social Mediterrània ASOME-UAB, dirigit pel mateix Vicenç Lull així com pels professors, Rafael Micó, Roberto Risch i Cristina Rihuete, directora del Museu Arqueològic de Son Fornés.

• Prof. Dr. Vicenç Lull

L’objectiu de les primeres excavacions, de plena vigència avui dia, era el de poder documentar l’ocupació humana de Son Fornés al llarg del temps i posar-la en relació amb la Història de les Illes Balears, dins el context de la Mediterrània Occidental.

Més de 40 anys després, s’ha pogut excavar i restaurar una superfície de més de 2200 m² documentant al trajectòria de diferents comunitats que s’establiren i freqüentaren el lloc des de l’època talaiòtica fins el període islàmic.

18 de maig: Dia dels Monuments i dels Llocs
Traduïr »