Montuïri Arqueològic. Ruta de jaciments prehistòrics

Accedeix a la ruta amb l’aplicació de wikiloc

Us proposem aquesta ruta que envolta alguns dels jaciments talaiòtics del poble de Montuïri. La teniu disponible també a través de wikiloc.

Mapa dels jaciments talaiòtics de Montuïri (©Museu Arqueològic de Son Fornés)

Parteix del poblat de Son Fornés, el qual és d’accés lliure i disposa d’un ampli aparcament. Allà es poden observar les restes excavades d’un dels jaciments més emblemàtics de la prehistòria balear i que constitueix un autèntic museu a l’aire lliure.

Detall del poblat de Son Fornés

Seguidament la ruta passa vora els jaciments de Sabor i del conegut Campanar d’es Moros, si bé aquests estan en propietat privada i no és possible visitar-los.

Campanar d’Es Moros

La caminada travessa camins rurals típics d’Es Pla i ens endinsa en el paisatge tan emblemàtic de la Mallorca interior.

Imatge del Camí Vell de Son Fornés, a través del qual passa la ruta proposada.

Finalment, la ruta torna a la finca pública de Son Fornés que comprèn el jaciment abans esmentat, així com les cases de la possessió del segle XVIII, futura seu del Museu Arqueològic de Son Fornés, i que avui encara s’emplaça al Molí d’Es Fraret de Montuïri (c/Emili Pou s/n).

Cases de la possessió de Son Fornés