Comunicat Museu Arqueològic de Son Fornés

Farà 50 dies que estem confinades a casa. En aquest temps, hem tractat de seguir al vostre costat així com hem pogut, però francament, no ha estat gens senzill i ens sap greu si no hem tingut encert o si us hem aclaparat amb massa informació.

En aquest període els canals digitals i les xarxes socials han estat la nostra principal via de comunicació amb vosaltres, cosa que no ens acaba d’agradar. Sabem que s’ha incrementat moltíssim l’ús i consum dels dispositius electrònics i dels canals de comunicació digital tant en la feina, com pel que fa a l’àmbit escolar, així com també a l’hora de comunicar-nos amb amics i familiar, però també en l’oci i la cultura. Tot plegat, ha contribuït sovint en provocar saturació i un cert aclaparament degut aquest consum desbordant de pantalles, provocant més rebuig envers elles que no pas atracció.

En aquest sentit, hem procurat facilitar-vos recursos per als que no necessiteu emprar la tecnologia, com ara dibuixos per acolorir, propostes de tallers per fer a casa o el Joc Talaiòtic: Construïm i Cooperam de na Neus Cirer. Però sovint és molt difícil no recórrer a l’ús recursos digitals.

Des del Museu Arqueològic de Son Fornés ens preocupa més mantenir l’esència que no pas la presència; per això, volem defugir de la tònica general d’aquests darrers dies, de bombardeig a les xarxes i de multiplicació de la comunicació digital, on sovint hi trobam molt de renou per a no res.

És per això que us transmetem que, encara que no ens trobeu contínuament fent soroll, som aquí; som aquí pel que necessiteu. I ens comprometem a fer un ús discret i respectuós amb vosaltres de les eines i canals digitals per no saturar-vos.

Seguim fent recerca de manera coordinada des de casa i preparant millores per a quan el museu pugui tornar a obrir les portes; a més, estem preparant intervencions per realitzar al jaciment que durem a terme tot d’una ens ho permeti l’aixecament de l’estat d’alarma vigent.

D’altra banda, hem estat treballant amb molta dedicació per proporcionar material a les escoles i seguim treballant en aquest sentit, facilitar-vos recursos que puguin ser-vos realment útils. Continuarem treballant en la millora de la nostra pàgina web per transmetre-vos continguts de qualitat. I seguirem estant aquí, per respondre a les vostres peticions, curiositats o preguntes. Així que no dubteu en contactar-nos a través del correu o de les xarxes.

Traduïr »